Wednesday, April 6, 2011

LAWATAN PENGARAH MSN PERLIS/USPTN PERLIS KE SMK ABI BAGI PENUBUHAN PUSAT LATIHAN ANGKAT BERAT


Salam,

Tarikh : 4/4/2011
Masa : 11.00 pagi
Tempat : SMK ABI
Kehadiran : Muhamad Azahari Ramli - Pengarah MSNPs
: En Hasan B. Ebau Noi Pengetua SMK ABI
: Azwadi B. Jusoh - Guru Sukan
: Noor Zaidi B Hamad - Pegawai Belia & Sukan
: Hairul Anuar B Abu Bakar - PKU USPTNPs
: Mior Zuhry Azim B Mior Adnan - PPN Angkat Berat

LAWATAN PENGARAH MSN PERLIS/USPTN PERLIS KE SMK ABI BAGI PENUBUHAN PUSAT LATIHAN ANGKAT BERAT

1. Pengarah menyatakan hasrat untuk menjadikan SMK Abi sebagai pusat kecemerlangan sukan angkat berat di Negeri Perlis. Pada tarikh 4 dan 5 April 2011 pihak MSN Perlis/USPTN Perlis dan JKR telah membuat lawatan ke sekolah tersebut bagi tujuan mengenal pasti tempat untuk dijadikan Gymnasium angkat berat.

2. Pihak sekolah telah bersetuju dan menyediakan bilik/permis sebagai tempat latihan untuk atlet/pelajar menjalani latihan. SMK Abi juga dilengkapi kemudahan asrama dan memudahkan atlet yg tinggal di asrama untuk menjalani latihan.

3. Hasil perbincangan dengan pihak JKR kos menaiktaraf dianggarkan sebanyak RM200.000 bagi tujuan pembinaan pusat latihan tersebut, ini merangkumi pembinaan setor alatan,bilik jurulatih dan platform untuk latihan dan pertandingan.

4. Pengarah juga ingin membuat promosi sukan Angkat Berat dengan mengadakan Pertandingan Angkat Berat Zon utara di sekolah tersebut dan pihak sekolah mengalu-alukan cadangan tersebut serta pihak sekolah akan sentiasa membantu untuk membangunkan sukan angkat berat.

Sekian terima kasih

Disediakan oleh.
MIOR ZUHRY AZIM BIN MIOR ADNAN



3 comments: