Friday, April 8, 2011

KEJOHANAN BERBASIKAL TREK REMAJA SPORTEXCEL SIRKIT 2/2011 PADA 8 HINGGA 10 APRIL 2011 DI VELEDROM CHERAS KUALA LUMPUR

Salam,

KEJOHANAN BERBASIKAL TREK REMAJA SPORTEXCEL SIRKIT 2/2011
PADA 8 HINGGA 10 APRIL 2011 DI VELEDROM CHERAS KUALA LUMPUR

Kejohanan ini merupakan Kejohanan trek yang kedua disertai oleh atlet dari PLN Perlis melibatkan seorang Pengurus Pasukan dua orang jurulatih dan lapan orang atlet. Pada mulanya seperti mana di dalam takwim PKBM kejohanan ini akan diadakan di Veledrom Rakyat Ipoh Perak akan tetapi terdapat masalah teknikal yang tidak dapat dielakan maka pihak jawatankuasa penganjur terpaksa menukar venaue pertandingan ke Kuala Lumpur. Walaubagaimana pun sedikit sebanyak menjejaskan persiapan pasukan untuk ke kejohanan ini terutamanya dari segi peruntukan kewangan yang diluluskan oleh pihak Cawangan Pelapis MSNM.

Sungguh pun begitu ia tidak mematahkan semangat para pegawai pasukan untuk menyertai kejohanan ini kira-kira 119 orang atlet keseluruhan telah menyertai kejohanan pada kali ini terdiri dari pasukan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Terengganu, Akademi Serantau Zon Utara, Sarawak, Serantau Ipoh, PLN Perlis, Pelapis Kebangsaan, Selangor, PLN Selangor, Pahang, Felda Pahang, Johor, Kedah, Melaka dan Negeri Sembilan.

Kejohanan ini merupakan persiapan pasukan negeri-negeri untuk menyertai Kejohanan SUKMA yang akan diadakan pada 2 hingga 12 Jun 2011 yang mana pada edisi kali ini acara berbasikal trek sahaja dipertandingkan di Veledrom Cheras Kuala Lumpur. Selamat maju jaya diucapkan kepada semua atlet yang bertanding di dalam Kejohanan ini yang bermula pada 8/4/2011 dan berakhir pada 10/4/2011.

Sekian, terima kasih.

disediakan oleh:
Hairul Anuar bin Abu Bakar

No comments:

Post a Comment