Monday, March 28, 2011

Mesyuarat JKK Sukan Olahraga







Tarikh : 28.03.2011
Masa : 3.00 petang
Tempat : Bilik Mesyuarat, Majlis Sukan Negeri Perlis

Kehadiran:
1. En Noor Zaidi b Hamad (Pengerusi-Wakil MSNPs)
2. En Hairul Anuar b Abu Bakar (PKU USPTNPs)
3. En. Iyaru Muthusamy (Setiausaha Kehormat Persatuan Olahraga Amatur Perlis)
4. En. Fais b Hj Sendek (Wakil Jabatan Belia dan Sukan Perlis)
5. En. Dzulhawira b Khalid (JSM Olahraga)
6. Cik Aniza bt Roslan (PPN Olahraga)

Perbincangan:
1. Mesyuarat JKK berjaya dilaksanakan dengan mendapat kerjasama baik daripada MSN Perlis, Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perlis, Persatuan Olahraga Amatur Perlis serta jurulatih-jurulatih di bawah Program Pelapis Negeri Perlis.

2. Sekali lagi tiada wakil daripada Unit Sukan Jabatan Pelajaran Negeri Perlis semasa mesyuarat ini berlangsung walaUpun surat telah dihantar. Pihak Pengerusi dan Persatuan sedikit kecewa dengan keadaan ini.

3. Hasil daripada mesyuarat tersebut pihak MSN Perlis dan Persatuan bersetuju untuk cuba membantu dari segi kewangan bagi membolehkan pasukan olahraga USPTN Perlis sekiranya ingin menyertai kejohanan lain selain daripada kejohanan yang telah ditetapkan oleh pihak MSNM. Selain itu, Pengerusi juga telah memaklumkan pihak MSN Perlis mempunyai peruntukan untuk pembelian alatan dan akan membantu bagi menambah peralatan kerana ada sesetengahnya telah hilang.

4. Makluman daripada pihak Persatuan akan mengadakan satu kursus teknikal pada bulan hadapan yang bertujuan menambahkan bilangan pegawai teknikal dan juga sebagai persediaan awal Perlis untuk menjadi tuan rumah SUKMA ke-14. Selain itu, MSN Perlis juga akan mewujudkan satu pusat (one-stop centre) bagi membolehkan jurulatih-jurulatih membuat rujukan di MSN Perlis di mana akan disediakan buku-buku rujukan dan video-video sukan pada masa akan datang.

5. Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perlis sentiasa bersedia membantu dari semua segi contohnya penggunaan gim atau asrama dan memberi kerjasama sepenuhnya dalam memantapkan sukan olahraga di peringkat negeri mahupun peringkat kebangsaan. Begitu juga dengan sokongan yang diterima daripada pihak Persatuan Olahraga Amatur Perlis (POAPs).

Laporan Oleh:
Aniza bt Roslan
PPN USPTN Perlis

No comments:

Post a Comment