Friday, August 12, 2011

MESYUARAT JKK SUKAN BADMINTON BIL 01/2011

MESYUARAT JKK BADMINTON 01/11

Tarikh : 11 Ogos 2011

Masa :9.30 Pagi

Tempat : Bilik Mesyuarat MSNPs

SENARAI KEHADIRAN

Bil

Nama

Jawatan / Jabatan

1

En Hairul Anuar b Abu Bakar

Katua Unit USPTNPs

2.

En Mohd Faris b Hj Sendek

Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perlis

3

En Mahizan b Mustafa

Setiausaha Persatuan Badminton Perlis Merangkap Pengerusi Teknik Jabatan Pelajaran Negeri Perlis

4

En Saufik Redzuan b Subri

PPN Badminton Negeri Perlis

5

En A'Amar b Hashim

Jurulatih Separuh Masa

6

En Zulkefle Md Nor

Jurulatih Separuh Masa

7

Puan Nur Hanani bt Kmarudin

USPTN Perlis (Pencatat)

Tuan Pengarah MSNPs tidak dapat hadir kerana beliau sedang bercuti

Ulasan

1. Mesyuarat JKK yang pertama pada tahun ini telah berjaya dilaksanakan dan mendapat kerjasama dari Jabatan Belia Dan Sukan Negeri Perlis,Jabatan Pelajaran Negeri Perlis, Persatuan Badminton Perlis dan Jurulatih-Jurulatih.

2. Hasil daripada mesyuarat tersebut, semua agensi yang terlibat telah bersetuju dalam membantu program ini supaya berjalan dengan lebih lancar.Pihak persatuan amat berpuas hati dan mengucapkan terima kasih kepada pihak USPTNPs kerana membantu dalam penyediaan atlet untuk Negeri Perlis.Dengan wujudnya program ini Negeri Perlis telah mempunyai wakil atlet dalam acara GP Final yang mana sebelum ini belum ada wakil dari Negeri Perlis .Pihak persatuan amat berbangga dengan pencapaian yang telah ditunjukkan oleh atlet.

3. Jabatan Belia dan Sukan juga telah bekerjasama dengan USPTNPs dimana Pihak JBS juga mempunyai program Bakat Badminton Bersama Nusa Mahsuri dibawah umur 12 tahun. Melalui program ini JBS dan USPTNPs telah bekerjasama dimana atlet yang berbakat akan diserapkan terus kedalam program Pelapis Negeri.Sehingga kini seramai 4 orang atlet telah dipilih kedalam Program Pelapis Negeri.

4. Jurulatih menyatakan latihan dijalankan mengikut jadual .Cuma ada sikit permasalahan yang timbul bagi Atlet wanita.Mereka kurang menghadiri latihan.Perancangan yang sedang diaturkan adalah menumpukan kepada kejohanan SUKMA 2012 di Pahang.Kini persiapan yang rapi giat dijalankan.Pihak Persatuan juga memohon untuk penambahan jurulatih untuk Negeri Perlis.Selain itu kami juga merancang meneruskan program pencarian bakat atlet pelapis wanita kerana kuantiti yang sedia ada amat kurang.

5. Pihak persatuan juga memohon kepada pengerusi agar dapat memanjangkan perkara yang dipohon iaitu tentang sewaan gelangang.Ini kerana Dewan latihan yang digunakan oleh atlet pelapis tidak dibantu oleh Kerajaan Negeri .Kos penyelengaraan dewan ini ditanggung sepenuhnya oleh Persatuan Negeri.Memandangkan Persatuan Badminton Negeri Perlis tidak mempunyai pendapatan atau tajaan ini membebankan persatuan .Oleh yang demikian pihak persatuan memohon agar pihak Majlis Sukan Negara dapat membayar sewaan gelanggang bagi mengurangkan bebanan persatuan.

6. Sehingga ke bulan Ogos PPN Badminton menyatakan kuota pertandingan sebanyak 4 bagi sukan Badminton Negeri Perlis telah Berjaya dilaksanakan.Selain itu kita juga telah menyertai beberapa lagi pertandingan yang mana ianya dibantu oleh pihak Persatuan.Antara kejohanan yang di bantu oleh persatuan ialah Terbuka Kedah.Dalam pertandingan ini Tan Vin Hen telah mendapat tempat 16 terbaik keseluruhan.Tan Vin Hen juga telah mendapat pingat Gangsa di MSSM di Pahang dalam acara Perseorangan Lelaki bawah 15 tahun.ini merupakan pencapaian terbaik Negeri Perlis.

7. PPN juga merancang akan mengadakan program Attachment atlet dan jurulatih bersama jurulatih luar .Tetapi ianya masih dalam perancangan dan mungkin akan dijalankan pada bulan Oktober.Selain itu juga PPN merancang program binaan untuk atlet yang akan dijalankan ni Pulau Langkawi. Pada masa ini pihak PPN sedang berbincang dengan pihak Pengurusan LADA.Disamping itu kita akan adakan perlawanan persahabatan dengan Pihak LADA. Pihak Persatuan juga akan mengadkan kejohanan dalam pada bulan September ini.Oleh yang demikian atlet Pelapis Negeri Perlis akan menyertai kejohanan ini.

8. Berita gembira yamg telah diterima oleh pihak USPTNPs ialah 2 orang atlet dan seorang Jurulatih dari negeri Perlis telah mendapat tajaan dari Syarikat ASHWAY selama 3 tahun.Mereka ialah Tan Vin Hen dan Amir Syazwan Al Razi b Mohd Syariman dan bagi jurulatih adalah En Zulkefle b Md Nor. Ini merupakan satu kejayaan dan kebanggaan Negeri Perlis.

9. Pihak USPTNPs berharap dengan kerjasama dari semua agensi program ini akan terus berjaya dan mencapai keputusan yang lebih positif di masa hadapan

Sekian terima kasih

** Laporan tidak dapat dihantar pada hari semalam kerana talian internet di USPTNPs mengalami ganguan selama satu hari.


Laporan Oleh

Saufik Redzuan b Subri

PPN Badminton

No comments:

Post a Comment